Storband med regionalt intag

Välkommen till något av Uppsala kulturskolas storband!

RUBB – Region Uppsalas ungdoms big band

RUBB är ett storband för ungdomar och unga vuxna 14–22 år i hela Region Uppsala som har spelat ensemble tidigare och har god notvana.

Bandet repeterar varannan onsdag kl. 18.30–21.00 i kulturskolans nya lokaler i Rosendals multihus, Rosendals torg 4. Bussarna 1, 3 och 11 går till Rosendals torg.

I nuläget är satsningen ett projekt som görs med pengar från statliga kulturrådet, men målet är att satsningen ska kunna fortsätta även på långt sikt.

Uppsala kulturskolas storband

På Uppsala kulturskola finns också Uppsala kulturskolas storband för barn och ungdomar från 10 år. Nytt för i år är att även detta band välkomnar elever från hela Region Uppsala.

Uppsala kulturskolas storband riktar sig till alla som är sugna på att spela ensemble, jazz och storband. Notläsning är inget krav, men det är bra om man har börjat lite med det. Lärandet är mer improvisations- och gehörsbaserat.

Uppsala kulturskolas storband repeterar varje onsdag kl 17.00–18.00 i kulturskolans nya lokaler i Rosendals multihus, Rosendals torg 4. Bussarna 1, 3 och 11 går till Rosendals torg.

För att komma med i något av banden, kontakta orkesterledare Oskar Forsberg

Repetitioner höstterminen 2024

Uppsala kulturskolas storband repeterar kl. 17.00–18.00 varje onsdag.

RUBB repeterar kl. 18.30–21.00 följande onsdagar: 2 oktober, 16 oktober, 30 oktober, 13 november och 4 december.

Vecka 44 (höstlovet) repeterar båda banden tillsammans dagtid.

Planerade konserter/schemabrytande aktiviteter 2024–2025

27 november: gemensamt konsertbesök på Katalin för att lyssna på Klabbes bank.

11 december: konsert kl. 19.00 för båda banden på kulturhuset Grand, Trädgårdsgatan 11, Uppsala. Vägbeskrivning

21–23 mars: Blue House Youth Jazz Festival

Repertoar